Efterkontroll

Idag var jag på min efterkontroll. Kollen efter förlossningen alltså. Givetvis trodde jag att det var tvunget med en gyn-undersökning då, för hur ska man annars kunna se att allt läkt ordentligt? Döm av min förvåning när jag inte behövde lägga mig på gyn-stolen! Min barnmorska frågade mest om saker, hur jag mådde, om jag tyckte det kändes läkt nedtill, om jag hade besvär av något efter förlossningen. Hur förlossningen var och kändes, om jag ville ha något preentivmedel med en gång. Sådana saker.
Hon ville ta blodprov på mig också, men jag sa nej och slapp. Kollade vikten i alla fall, låg på 65kg, så har visst gåt upp lite igen. Aja baja på mig, måste verkligen sköta matvanorna bättre. Hjälper tydligen inte att man ammar 10-15ggr/dygn för att gå ned i vikt för min del, jag måste göra något åt mina matvanor och röra mer på mig. Hoppas höfterna håller, haha!

Så ja, eftersom jag inte känt av några besvär såhär långt efter förlossningen (mer än mina förjävliga hemorrojder), så verkar allt bra. Det enda jag ska göra är att höra av mig när jag bestämt vad för preventivmedel jag vill ha, så fixar barnmorskan det. För tillfället kör jag på det bästa sättet av alla att undvika graviditet på: inget sex; ingen sexlust. Hur många känner egentligen för det när man har en liten, liten bebis som får i princip all ens uppmärksamhet?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0