Dålig i magen

Ja, som synes har jag inte mer än skickat nåt mms till bloggen på några dagar. Har både sovit extremt dåligt och varit urusel i magen. Har inte en aning om vad det var för något, men verkar inte som magsjuka i alla fall. Ingen annan i hemmet har fått det, bara jag.

Började med en extrem kramp i magen som gjorde att jag knappt kunde sova natten till onsdagen. När lillen faktiskt ändå sov hyfsat. Dålig timing. Krampen blev bara värre och värre, och jag trodde det berodde på gaser. Blev rätt irriterad till slut, för jag var som vanligt sjukt trött. Sen satte magen igång på riktigt. Bajsade som sjutton. På förmiddagen spydde jag upp det jag åt; två smörgåsar med vatten till. Lyckades inte behålla det i magen mer än ett par minuter. Tänkte att jag åkt på magsjuka, men kunde inte förstå var det kom ifrån, eftersom jag inte varit ute ur lägenheten sedan i söndags.

Vågade sedan inte äta mer under tiden jag var ensam hemma med skrutt, och inte heller orkade jag gå till affären för att köpa något nyttigt för magen att äta. Magen fortsatte jäklas, och seriöst, så bajsade jag mer under onsdagen än jag normalt gör på en hel vecka! Fattar inte var allt kom ifrån, det var som en "total uttömning of the tarmsystem". Verkligen TOTAL, tror inte jag behöver måla upp bilder för att ni ska förstå vad jag menar. På något vis lyckades jag ändå ta hand om skrutten, även om det var en aning jobbigt. Hans pappa fick köpa med sig skorpor och Proviva hem på väg från jobbet, och det var vad jag lyckades få i mig både onsdag och torsdag.

Igår lyckades jag på något vis fisa ner mina byxor. När jag precis ammat. Fick lite panik och fick snabbt lägga ifrån mig lillen. Jag säger då det, det är absolut ingen hit att ta hand om en bebis ensam när man är så dålig i magen som jag varit! Knappt någon sömn för man har honom på nätterna och han sällan sover bra, och sedan har man hela dagen med honom också. Kändes som jag aldrig skulle få vila ut, men lyckades få honom att somna runt två timmar runt lunch igår, och samma sak i förmiddags. Tack och lov för det, har ju fortfarande lite kramp, men annars känns det bra. Inte konstigt man blir dålig när man aldrig får sova ordentligt.. Kroppen tål inte hur lite sömn som helst, hur länge som helst. Suck.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0