Dagens BVC

~*~
Längd: 59,5 cm
Vikt: 5125 gram
Huvudmått: 40 cm
~*~



Idag var det dags för det första allmäna läkarbesöket efter läkarkollen på BB. De har en rutinkontroll mellan 6-8veckors ålder, och idag ligger lillen exakt däremellan, han är sju veckor på dagen idag!
Allting såg bra ut, men han har en tendens att vilja vrida huvudet åt vänster, vilket tydligen kan bli ett problem. Eftersom bebisars skallben är mjukare och huvudet fortfarande kan omformas, fins det en risk att det blir fel format om han inte börjar ligga mer på höger sida också. Läkaren undrade vad det kunde bero på att det var just vänster, och tja, svaret varnog ganska enkelt... Jag sover på lillens vänstra sida och det verkar vara en trygghet för honom att hålla koll ditåt. Så förslaget - byt sovplats ibland. Får väl göra det om vi inte lyckasfå honom att ligga mer på höger sida annars.
I övrigt, är allt fortfarande tip-top med lillen, hjärta, syn, utveckling... Tog dock ett tag innan läkaren fick ett leende, mest ville lillen bara skrika åt honom.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0