Besvär av mjölkersättning?

Igår provade vi mjölkersättning för första gången. Inte för att jag tänkt sluta amma än, utan för att det kan vara bra att kunna mata skrutten med det om jag t.ex blir sjuk, om han ätit så mycket att det inte finns mer för tillfället (har hänt, hände igår, han hade ätit på mig med mindre än en timmes mellanrum större delen av dagen) eller om jag måste iväg en stund.

Han åt duktigt från flaskan, som om han gjort det hur ofta som helst. Somnade gott som vanligt och sov ungefr lika länge som vanligt, kanske lite längre. Men, här kommer problemet. Bekymret, oron, vad vi nu ska kalla det...

Imorses kräktes skrutten som fan! Och då menar jag verkligen rejält mycket, det bara kom och kom mer. Lite gulaktigt i färgen, så inte vanlig bröstmjölksuppstötning. Då undrar jag, om det kan bero på mjölkersättningen? Det verkade på läkaren på BVC som att det inte borde vara det, utan vi ska testa igen. Lillen verkade inte må dåligt på annat vis, ingen feber, åt sedan som vanligt... Är det någon som har erfarenhet av sådant här?


Kommentarer
Jenny

Hej Skruttan,



ett tips om du inte redan har köpt så använd Dr Brown´s nappflaskor, dom är super bra och minimerar risken för massa extra luft i magen som gör att dom får ont.

2012-02-08 @ 13:47:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0