Babymassage på G

Äntligen har vi fått startdatum! Sköterskan på BVC berättade att man har möjlighet att gå en kurs i babymassage på familjecentralen där BVC ligger, från det att barnet är runt tre månader. Idag ringde en kvinna därifrån och frågade om vi ville vara med, och självklart ska vi det! Från början var min tanke mest att det kunde vara mysigt, samt att man förhoppningsvis kan träffa andra föräldrar med småbarn, föräldrar man kanske kan bli vän med Är ju fortfarande rätt dåligt på den fronten för min del...
Kvinnan som ringde, berättade dock också, att massagen an hjälpa mot magknip samt ibland få bebisar att sova bättre om nätterna. Jag hoppas verkligen den där biten för bättre sömn fungerar på min lilleman! Han sover ju så galet dåligt de flesta nätter, oroligt och stökigt.

Så, på måndag börjar jag och skrutten en kurs i babymassage. Fem måndagar, cirka en timme åt gången. Får väl se om sambon bestämmer sig för att följa med, han är ju föräldraledig måndagar och tisdagar fortfarande. Dock brukar han sällan vilja följa med oss på saker, mer än BVC om de tiderna skulle råka infalla på rätt dagar. Han lät sådär intresserad när jag berättade, men det vore ju bra om han också lär sig. Jaja, i vilket fall, så tänker jag gå! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0