Bilbarnstol

Ja, det kändes lite som att det var dags att införskaffa en bilbarnstol åt lillen nu. Han börjar bli såpass stor, att ett lånat babyskydd inte riktigt fungerar bra längre, och han behöver något han kan växa i. Visst, vi har ingen egen bil, varken jag eller lillens pappa har körkort, men vi åker bil ibland. Någon gång i framtiden lär vi ju införskaffa bil också, och då är det extra bra att ha en bilbarnstol. Dumt att inte ha planerat lite i förväg, OM man ska iväg.
 
Så, jag bad om några tips, läste lite på nätet igår, och idag bar det av till Babyproffsen. Vi kikade lite på de olika stolarna, men jag hade redan fastnat för en som jag tyckte lät bra, och den blev det i slutändan. En Axkid Kidzofix. Den är lite tyngre eftersom den har isofix, men jag tyckte det var värt det då den i slutändan kan fästas på fler sätt, samt säkrare, tack vare isofixen. Den är från 9-25kilo, och justerar sig automatiskt efter barnet (de inbyggda bältena), och kan användas både bakåt-och framåtvänd. Den går att använda i de flesta typer av bilar, och fästs på olika sätt - med isofix, med spännen, med bilens bälte... Superbra! Då behövs inte allt i en bil, utan man kan välja sätt, eller använda allt på en gång! När man läser utvärderingar av stolen, känns det som att det enda negativa med den är vikten. Vikten är ju samtidigt positiv ändå på det viset, att stolen blir mer stabil. Lite jobbigt kanske att lyfta i och ur den ur bilar, men vi gör ju det inte så ofta, och se om man har en egen bil, kommer det ju inte behövas flyttas i första hand alls.
 
Ja, så nu har lillen en snygg bilbarnstol, funktionell, smidig, och väldigt säker. En av de säkraste på marknaden just nu. Priset kanske var lite högt (2895kr, erjudande på babyproffsen - ord. pris var 3995kr), men man kan inte sätta ett pris på det värdefullaste man har! Dessutom kommer han ju kunna använda den i många år, så utslaget t.ex månadsvis, blir det inte så farligt ändå :) Jag är nöjd, lillen verkar nöjd, och så även hans far!
 
 
 
 
Den här varianten valde vi, rätt snygg också, eller hur?
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0