Åtta månader!

Idag är liten redan åtta månader gammal! Tiden går så oerhört snabbt, nu är det inte mer än fyra månader till hans första födelsedag, och oj! vilken födelsedag jag hoppas det kommer bli för hans del :) Tror jag längtar mer än någon annan, han själv förstår nog inte konceptet med födelsedagar ännu.
Det känns som det inte alls var länge sedan jag såg honom för första gången, på riktigt. Samtidigt är det som han alltid funnits här hos mig, min lilla skatt som förgyller tillvaron för alla i hans närhet.
 
Han är dessutom enormt duktig! Han har kunnat krypa i ett par månader (numera kryper han ofta med benen helt utsträckta, är det vanligt eller?), för några veckor sedan började han gå längs med möblerna (en och annan fight har han hamnat i med diverse möbler, och möblerna brukar tyvärr vinna alltför ofta), och för bara en-två veckor sedan började han gå längsmed plana ytor såsom skåpluckor och väggar. Han vågar ännu inte riktigt släppa taget, har testat at bara låta honom hålla i en utav mina händer när jag ska hjälpa honom, men då lägger han sig ner istället.
För ungefär två veckor sedan började lillen vinka också, och det måste vara bland det sötaste jag sett! Hans pappa tyckte det såg "gay" ut, men det var i mina ögon mest urgulligt när han viftade med sin lilla hand - han kan ju ännu inte göra på riktigt samma sätt som vuxna. Dessutom klappar han händerna. Flera gånger om dagen. Och det är SÅ roligt! Ännu roligare om man turas om att klappa händerna, eller att ibland klappa min hand (jag brukar säga till honom "klappa mammas hand", håller ut den, och så klappar han den och skrattar). Han förstår mer och mer, säger jag till honom att hämta en bok som jag kan läsa för honom, kryper han iväg till sina böcker, börjar dra ut dem, och fastnar vid någon som jag sedan läser för honom.
De roligaste sångerna som finns, är "Lilla snigel" (när man går med fingrarna längs med kroppen för att till slut kittla honom under armarna) och "Imse Vimse Spindel". Den sistnämnda brukar alltid få honom att sluta gråta om han är ledsen. Dock är han inte lika förtjust i "I ett hus", trots att även den har rörelser, undrar varför..?
Sedan har han tand nummer fem (och jag tror även sex) på gång nu med. Riktig liten dreggelpotta som tuggar på tummen mest hela tiden nu igen, är han. Spännande att se vilken dag de bryter igenom, tror inte det tar många dagar till!
 
Ja, min duktige kille, han utvecklas så snabbt så det är inte riktigt klokt!
 
 
Världens underbaraste unge <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0