Ullaredsshopping är dyrt

Egentligen är Ge-Kås rätt billigt. Åtminstone vissa varor, och om man inte köper mängder på en gång. ock blir det ju lätt så att notan flyger i luften när man är där. Det finns så mycket sött, fint, billigt etc., att man köper på sig mängder.

Jag och lillen var där med min syster Ina som nyligen fått sitt körkort (grattis!). Tänkte det var trevligt att passa på när vi ändå var i trakterna. Tror det är ungefär två mil från min pappa och dit... Tänkte jag kanske skulle köpa något litet, ett par plagg till lillen eller så, men slunotan för Ge-Kås hamnade på drygt 2000 kronor! Okej, 230 var reserverat till syrran som ville ha ett minneskort och strumpor. Resten blev för mina pengar. 80kronor lades på lillens pappa, till kalsonger. 400 för kläder till mig. Ungefär en hundring på annat. Resten, ja resten, lades på saker till lillen. Mest kläder i större storlekar; 80-86, eftersom jag inte vet när vi kan åka dit igen, om det alls blir i år. Så, jag planerade långt i förväg och köpte kläder till ett-årsåldern. Födelsedagspresenter och julklappar. Ett par leksaker, filmer och sånt där. Så jag är ganska good to go redan, 7,5 månad i förväg. Snacka om tidig planering! Dock lika bra det, blir det inte så dyrt när december närmar sig. Bättre att sprida ut kostnaderna över året om man kan :)

Meeeeeen. Jag hade verkligen velat shoppa så mycket mer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0