Snurr, snurr på babymassagen!

Idag var det sista kurstillfället för babymassagen. Som vanligt började instruktören med att prata lite, och skrutt ligger och vänder & vrider på sig, nyfiket. Först vänder han sig på mage, vilket han gjort tidigare, så jag blev inte så förvånad. Jag lägger honom tillrätta på rygg där någon gång och plötsligt... Så snurrar han runt! Från rygg till mage och fortsatt till rygg igen! Det där var inte jag beredd på, för fem öre. Man brukar ju inte direkt själv snurra runt, runt på det viset, så varför skulle jag förvänta mig att han gjorde det? Lille fisen.

Var lite svårt att förska massera honom idag, då han fortsatte korva sig hela tiden. Det var vändningar hit och dit, händer överallt, envisa krypförsök... Huj, vad han börjar bli rörlig! Snart kanske, kanske han kan börja köra slut på sig själv på dagarna, så hans stackars mamma får sova lite om nätterna. (Ja, han sov mellan 23-02 inatt, somnade om närmare 03, sen fick jag ligga och hålla nappen i mun på honom för att han inte skulle vakna helt och börja skrika, ända tills vi gick upp - han pigg och glad som vanligt, jag med dunkande huvud och ögonen i kors.)

Hur som helst, så är han duktig, lilla hjärtat. Snart kanske han kommer på hur man kryper på riktigt också?




Lillen "läser" i sin mjukisbok



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0