Rivsår på näsan

Skruttens naglar växer lite väl fort. Känns som man klipper dem ett par gånger i veckan, och ändå lyckas han riva en flera gånger om. Gräva in naglarna lite här och där på en. Näsan var senaste stället jag fått ett rivsår på. Rätt synligt också, har till och med kunnat se det ur ögonvrån själv. Annars brukar jag få en hel del rivsår på brösten, då han ofta trycker in naglarna när han äter av någon anledning.

På sistone har han även alltmer ofta börjat stoppa in sina händer i munnen på en och gräva runt med fingrarna. Han drar i läpparna och tänderna. I kinderna, och nu försöker han även dra i ens ögon (?!). Håret slits det också rätt friskt i. Läste någonstans att små barn uttrycker sin kärlek genom att dra i just t.ex. ansiktet och håret på sina föräldrar, och visst är jag glad om det nu är så att det stämmer, för fy sjutton vad han måste älska mig i såna fall! Tur att det oftast inte gör så ont ändå, och, mamma älskar dig också skrutten!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0