Leg? På mig?

Blev helt ställd igår. Jag tänkte jag skulle testa min tur, och köpa ett par lotter bara för skojs skull. Se om jag hade någon tur (självklart hade jag inte det, men men). När vi svängde förbi på Willys för att inhandla lite annat som behövdes, så passade jag på i förbutiken. Döm av min förvåning när kassörskan bad mig visa leg! Jag, helt paff, bara tittade på henne och sa att "jag är 28, jag brukar inte ha med mig leg".
Hon började babbla på om att hon måste få se det, pekade på en skylt och förklarade att hon måste kolla leg om man är under 25. Inte det är jag ju heller?! Sen var det tjat om att hon hade åkt på det om det varit från Lotteriinspektionen. Ja... Men jag är fortfarande inte under 25? Jag hade med mig Gulle-Jullei vagnen. Till slut fick jag de där lotterna ändå, men shit...

Sen när ser jag ut att vara under 18? Är det så stor skillnad bara för att jag går osminkad?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0