Gröt is the shit!

Senast vi var på Bvc fick vi ju ett litet tips. Eftersom lillen blivit fyra månader, får han numera lov att äta gröt. Då jag vill dra ner på amningen också, så sa sköterskan att det är bättre med gröt än ersättning om vi bara skulle byta ut ett mål om dagen. Kvällsmålet.
Sagt och gjort, i fredags förra veckan började han få banangröt som sista mål innan läggdags. En portion gröt, sedan bröstet i sängen för att somna gott. Och ja, jag älskar gröt! Typ... Lillen slocknar hyfsat snabbt, rejält, och länge. Numera ligger hans första sovperiod på nästan fem timmar, så jag brukar lyckas sova fyra-4,5timmar i sträck första vändan. Ni som inte fattar hur det varit, lär inte heller fatta hur underbart det är. Hur mycket piggare man känner sig. Hur mycket mindre lättirriterad man blir. Det är helt enkelt underbart! Resten av sovvändorna är dock för hans del två timmar, så där blir mina sovvändor mycket kortare, men det gör inte längre lika mycket.

All denna tid har lillen bara varit så hungrig. Nog för att jag har mycket mjölk, men den verkar inte mätta ordentligt. Gröt is definitely the shit! Ni andra som har problem med era ammande barn att de sover dåligt, testa om gröt funkar som nattningsmål för dem också. Trodde aldrig jag skulle få lillen at sova såhär innan jag började med det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0