Egentid

Tänk vad ens prioriteringar är annorlunda numera. Förr hade egentid för mig enbart betytt att kanske läsa en bok, se en bra film, äta något gott, fixa i ordning sig själv ordentligt.. Sådana saker. Numera har det här med egentid utökats. Nu, när jag är ensam hemma en stund (lillen är ute i vagnen med sin pappa, han var trött men verkade inte kunna somna) så har jag istället diskat, dammsugit, torkat bord, kokat flaskor/nappar... Lugnt och tyst, utan att någon stört mig eller jag behövt oroa mig för att lillen ska börja skrika. Bara det är otroligt skönt ju! Sen att jag får en liten stund vid datorn för mig själv också, det är bara ett plus i kanten.

Undrar bara när de kommer hem? Sambon brukar ju inte direkt gilla att vara ute och gå, får aldrig med mig honom när jag vill ta en promenad...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0