Förstår han inte alls?

Ibland undrar jag när han egentligen ska fatta. Förstå att det faktiskt är en bebis på väg. Att det är mycket som behöver ordnas och vara klart innan dess. Det finns inte hur mycket tid som helst, det är ändå bara 2,5 månad kvar tills den ploppar ut, såvida inget oförutsett händer. Den kan ju även komma tidigare eller senare. Tidigare är min gissning, en känsla jag har.

Jag var borta hemifrån i fem dagar. Bad honom att sätta upp lite grejer på väggarna under tiden. Slänga kartongerna i sovrummet. Plocka undan sina kläder (de ligger lite överallt i lägenheten). Dammsuga och diska efter sig. Sätta upp de saker på vinden han skulle satt upp när vi flyttade in för nästan tre månader sedan. Det var allt jag bad honom om. Han var ändå hemma hela förra veckan för att han var förkyld (fattar inte dagens killar, hemma en hel vecka p.g.a. en liten förkylning?!). Ungefär hälften var gjort. 

Jag blir så irriterad! När ska saker bli klara? Jag orkar snart inte mer, seriöst! Tröttnar på honom om och om igen, han lyssnar aldrig och verkar verkligen inte fatta. En liten bebis kommer snart och då kommer vi inte ha tid att fixa massa hemma. Konstigt att jag tröttnar på honom eller?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0