Förlossningsförberedelse

Idag är det dags för något de kallar förlossningsförberedelse. Ska upp till Ryhov och lyssna på någon prata om bl.a. smärtlindringsmetoder och se förlossningsfilm som jag fattat det. Tror man ska få se förlossningsavdelningen också. Läskigt! Läskigt som sjutton!

Jag är livrädd inför min förlossning. Tanken på den ger mig i princip självmordstankar. Jag fattar inte hur det ska gå, hur ska bebisen kunna komma ut där? Jag vill inte ha ut nåt därifrån. Det kommer sluta med att jag är en av de där panikslagna födande kvinnorna. Hysterisk förmodar jag att jag kommer vara. Jag är livrädd för sprutor och nålar. Vill absolut INTE se eller känna nåt kladdigt. Litar inte på läkare. Avskyr sjukhus.

Fick en remiss till något för förlossningsrädda, Auroramottagningen hette det visst (lustigt då min bebis ska ha Aurora som ett av sina namn om det blir en tjej... Namnet finns i släkten och betyder morgonrodnad. Vackert.). Efter en månad fick jag i lördags (?!) ett brev med tid om en månad. En månad till!! Bebisen som har BF bara dryga månaden efter det! Fattar inte hur detta ska gå... Om de ska ha en chans att "bota" mig eller vad det nu är de gör, hade det nog behövts längre tid än så att försöka göra detta på. Urk. Jag vill inte. Nu är det dock försent, för ut ska ju bebisen oavsett. Hjälp mig!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0