En dag med mycket gjort

Tisadagen har varit en dag då jag fått mycket gjort. Eller ja, det beror väl på vad man jämför med. Som måndagen då det enda vettiga jag fick gjort var att duscha och faktiskt lyckas raka benen. Tro mig, det var inte det lättaste!

I alla fall. Träffade en utav mina systrar i stan. Köpte ett par nya skor (svarta och platta, får inte ha högklackat p.g.a. min foglossning, och före graviditeten gick jag nästan JÄMT i höga klackar) lämnade tillbaks och lånade en bok på bibblan, köpte ljus till mia dekorationer samt följde med syster till AF. Sen mötte vi sambon och tog en pizza slice innan jag och sambon åkte för att hämta ut ett babypaket från Babyproffsen. Han passade även på att köpa en slags actionfigur i Lego till sig själv, samt ett par jättesöta små tofflor till bebben. Fanns flera varianter, helt bedårande!

Började dock få fruktansvärt ont i höfterna vid det laget och ville helst bara lägga mig ner. Funderar på om foglossningen kan göra att även höfterna blir värre... Verkar ju inte bättre tyvärr. När jag väl kom hem kunde jag knappt röra mig längre, hade så ont! Promenaden från bussen kändes som den gick i snigelfart, vilket den i och för sig säkert gjorde. Jag är inte snabb nuförtiden.

På vägen hem ringde chefen dessutom och undrade varför jag inte var på jobbet. Tydligen skulle jag jobbat, men jag hade verkligen missat det! Var helt bombsäker på att jag var ledig idag. På det viset är det extra jobbigt med timanställning, man har inte dunderkoll på allt, speciellt inte som gravid och extra snurrig. Suck. Han lyckades dock få tag på någon annan som kunde hoppa in och ta sig dit snabbare, tack och lov för det! En hungrig jag med superont var riktigt glad för det.

På tal om mat, så drog sambon och handlade samt lagade till mat lite snabbt när vi väl kommit hem. Jag fick vila kroppen. Välbehövligt och omtänksamt. Ännu bättre med vadmassagen och insmörjningen utav magen senare på kvällen, ibland är han för härlig! Han till och med diskade utan tjat! Sånt gör mig glad :)




 
Babyboxen innehållandes lite smått och gott, samt de söta tofflorna inhandlade idag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0