Dagens positiva tankar

Måste ju försöka plocka fram de lite mer positiva sakerna som händer också. Försöka, försöka ändra mina tankebanor. Lättare sagt än gjort för någon som varit med om så mycket skit. Efter regn kommer... Mer regn. Åtmisntone förr. Fortfarande ibland.

1. Jag behöver ju faktiskt inte laga mat idag, drygt halva lasagnen jag gjorde igår är kvar. Bara till att värma och äta! Skönt när energinivån är låg.

2. Sambons pappa tänker ge oss 40000 som någon slags buffert till bebisen. Har dock ännu inte riktigt förstått hur eller till vad det ska användas, eftersom vi inte får göra slut på de pengarna närmsta året. Jag hade ju velat köpa en ny barnvagn... Dock ska en del utav pengarna gå till ett körkort till sambon. 6000 för att han ska få papper påskrivna av läkare (han är f.d. missbrukare och då är det tydligen dyyyyyrt att få körkortstillståndet) om att han är ren. Detta efter ett drygt halvårs urinprover som nu är avklarade. Sen tillkommer lite körlektioner, teoriprov, uppkörning m.m. Så en hel del utav pengarna kommer med andra ord inte gå till bebisen i alla fall. Men, vi ska inte behöva oroa oss för pengarna om bebis behöver nåt. Dock kommer jag fortsätta oroa mig för pengar, för jag själv kanske vill hitta på något ibland?

Halvpositivt blev det väl i alla fall. Ska sluta innan jag vänder på det för mycket.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0