Dagens klagomål

Tänkte passa på att klaga lite idag. Eller ja, lite och lite... Haha!

En sak ingen någonsin nämnt för mig, är att man kan få problem med händerna som gravid. De "somnar"/domnar av, mestadels på nätterna men har börjat göra det en aning nu även på dagarna. De ömmar som sjutton i dem. Musklerna känns spända och det är svårt att räta ut händerna, speciellt när man nyligen vaknat. Det känns som om det gör ont i benen i händerna, speciellt de benen som är precis under fingrarna. Tydligen är det här något jag kommer få stå ut med ett aaantal veckor till. Suck.

Sen har vi revbenen. Ajajaj! Vad de ömmar :( Mest höger sida, verkar som bebben antingen sparkar en massa därpå, eller gömmer sig strax därunder. Vissa rörelser gör så fruktansvärt ont att det är helt galet! Min bebis misshandlar mig inifrån och jag kan inte göra nåt åt det.

Och att sova en hel natt för en gångs skull, hur underbart hade inte det varit? Sover oftast två-tre timmar i sträck, sen är det dags att kissa eller så är det någon av alla smärtor som väcker mig. Åh, kunde inte människor bara lagt ägg istället?!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0