Bm igår, v. 30+0

Hade ju tid hos min BM igår. Kolla de vanliga sakerna (blodprov slipper jag oftast, räcker att kolla värden ca varannan besökstid då de ändå legat såpass bra :)) och prata lite. Har ju bland annat problem med luft i halsen som behöver komma ut så fort jag ätit lite. Som rapar, ja. Leder ibland till fruktansvärt äckliga sura uppstötningar och att det bränner samt blir nästan "sårigt" i halsen. Eftersom det inte är halsbränna, får jag stå ut. Finns inget jag kan göra åt det, bebisen ligger för högt upp. Då jag dessutom är såpass kort (158cm), blir trycket mot magsäck/magmun och allt vad det var, mycket starkare. Plutten i magen ligger knappt nåt i nedersta delen av magen, utan kurar ihop sig bakom mina revben och får mig att må pyton. Den mår bra i alla fall.

Sen fick jag en ny läkartid för att fortsätta min sjukskrivning, utan att jag själv ens hade tänkt på att be om det. Dessutom fixade min BM att jag får komma till Aurora-mottagningen två veckor tidigare än den tid jag hade fått. Hon är grym! Finns det lite mer tid att kanske släppa lite på min oro (eller förstärka den). Hon skrev även en rekommendation i min journal om att jag bär få ha min sambo sovandes med mig efter förlossning, för att jag i princip inte ska rusa därifrån...

SF-mått: 31 cm (kurvan går uppåt, uppåt, enligt BM för att bebisen inte vill bo längre ner i magen)
Hjärtslag bebis: 158/minut
Blodtryck: 110/70 (har gått upp en del sen senast - 100/55)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0