Barnvagnen :(

Idag fick sambon låna en nyckel utav en av grannarna för att kunna visa mig barnvagnen han köpt. Självklart var den begagnad, så mycket pengar kommer vi inte ha till övers nu. 500 kronor kostade denna, 1000 var max han kunde tänka sig att lägga på den. Själv tyckte jag ändå vi kunde lagt lite mer, speciellt när man hittat finfina nya med i princip allt, för "bara" 3000. Skulle han bara sluta röka skulle det vara intjänat på två månader. Men nej... Det går inte.

Jag avskydde verkligen vagnen! Jag vill inte köra den, inte det minsta. Den var jättesliten på sina ställen, så till den grad att den mer såg kroniskt smutsig ut. Fanns ingenstans att lägga varor om man skulle ta med sig bebisen till affären. Tygkorgen som fanns undertill var visst trasig. Liggdelen såg jätteostabil ut, inget man bär ett barn i, eller låter det sova i annat än kanske i vagnen då. Usch! Dessutom verkade den jobbig att manövrera, knappt att sambon kunde ändra lägen på den.

Och jag som är lite smått pedant och har jättesvårt för smuts på saker/i hemmet osv. Jag vill verkligen inte ta i den där vagnen! :( Önskar bebben en ny vagn. Åtminstone lite nyare. Är inte bebben mer värd än ciggaretter liksom?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0