Ångest inför framtiden

Kanske borde vi snåla en massa i alla fall. Köpa det billigaste det bara går till bebben, även om jag tycker att den förtjänar mycket bättre. Snåla, snåla, snåla.

Kollade nyss på Försäkringskassans hemsida och gjorde en preliminär uträkning av föräldrapenningen. Ca 2500 kr/månad skulle jag få. Det täcker inte ens min del utav räkningarna och sambon vill ju såklart att jag betalar hälften. Hur fasiken ska jag ha råd med det? Speciellt med en bebis på väg som kommer göra att utgifterna blir ännu högre?

Skit också. Nu mår jag verkligen jättedåligt. Hur ska jag lösa det här? Var ska jag få tag på pengar ifrån? Bör jag vara föräldraledig alls? Det verka ju onekligen som jag inte kommer att ha råd att vara hemma, såvida jag inte hittar ett jobb jag kan sysselsätta mig med hemifrån.

Jag hatar att alltid behöva vända och vrida på pengarna. Stackars barn. Åh. Vill ju att hjärtat ska få allt det jag inte kunde få som liten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0