Spjälsäng och besök

Lördag till söndag har vi haft lite besök. Pappa kom hit med sin fru, min äldsta halvsyster och två hundar. De ville väl dels spana in hur vi bor, och hälsa på lite. Plus köpa spjälsängen som pappa lovat att vi skulle få :)

Så, efter många om och men om hur och vad som skulle göras, hamnade vi alla inklusive min helsyster, på A6 en sväng. Åt lite lunchbuffé, kikade i affärer och spjälsängen vi ville ha inköptes ihop med en madrass. Äntligen har vi åtminstone samtliga möbler som behövs bebisens första månader! Både skötbord/hylla och spjälsäng i samma serie. Det är numera lite trångt i sovrummet, men det får vi stå ut med. Tror nog att bebisen blir nöjd ändå, åtminstone i ett par år.

Ja, vad mer? Halvsyrran sov här, vi käkade lite smått och gott och kollade på en film som sambon satte på. Han somnade på soffan som vanligt och vi andra två(tre) sov i sängen. Gick upp någon gång mellan nio-tio, åt lite frukost, duschade osv, och lite närmre ett kom resten av sällskapet tillbaks och det käkades tacos (tortillas) till lunch innan de skulle rulla hemåt. En rätt trevlig helg i det stora hela :)



Hensvik spjälsäng från IKEA, en sådan vi ville, och nu, har.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0