Gröt i hjärnan?

Emellanåt glömmer jag bort att jag skriver av mig här. Bland annat. Det finns mycket annat jag också glömmer bort. Virrig kallas det väl. Eller så sägs det att man har gröt i hjärnan när man är gravid, fast enligt min syster funkar den gröten rätt bra ändå. I alla fall när det kommer till räkning.

Men ta typ nu i helgen. Jag har knappt suttit vid datorn, åtminstone inte igår. Då var jag hos min lilla mamma, som hade lagat pizzabullar och bakat två kakor. En jättemjuk chokladkaka, och en som blev lite som en jättestor chocolate chip cookie. Så duktigt utav henne! Hon tyckte visst hon skulle bjuda tillbaka lite eftersom jag brukar skicka med sådant jag bakat hem till henne. Stackarn, förkyld och allt. Duktig var hon dock, riktigt duktig. Riktigt gott blev det också! :)

I lördags gjorde jag helt enkelt i princip ingenting. Surade på sambon som var ute och festade i fredags. Som hade struntat i att svara när jag sms:at. Inte brytt sig att jag mådde dåligt, eller hört av sig som han lovat. Dök upp stupfull mitt i natten, en hårsmån från att ha hamnat i fyllecell. Just det. Ansvarsfullt beteende utav en blivande förälder. Han har nog mer gröt i hjärnan än jag...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0