Fortsatt sjukskrivning

Var hos läkaren idag igen. Eller igen och igen, låter som det enda jag gör är att springa på vårdcentralen. Tror det är cirka fyra veckor sedan jag senast var hos just läkaren i alla fall, och jag har inga fler ärenden på VC denna veckan åtminstone. Nästa vecka är det föräldragrupp (enda tillfället som ges på min MVC) samt en sväng till Ryhov.

Ja, i vilket fall, så har jag ju fått fler besvär under graviditeten nu. Problem med händerna är ju inte direkt något som underlättar i mitt jobb, men förmodligen är mitt jobb en bidragande orsak till att jag fått karpaltunnelsyndrom. Så, läkaren förlängde min sjukskrivning i en månad till, men tyckte att jag i alla fall ska testa ett lugnt pass för att se om det alls går att jobba. Om inte annat, så för att ha något annat att göra än i princip bara sitta hemma hela dagarna.

Hon kikade även in lite snabbt hos bebben, för att mäta fostervattenmängden. Har inte en aning om varför, men jag fick se en snabb skymt av plutten där inne i alla fall :) Mest huvudet dock, som nu var bakom revbenen på vänster sida. Vet fortfarande inte vad det är för kön på den :( Tydligen var i alla fall fostervattenmängden normal, men att jag har andningsbesvär beror förmodligen på att den ligger där uppe och har sig. Jaja, bebben mår åtminstone bra!

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0