Föräldragrupp

I tisdags (var det verkligen så många dagar sedan?) var jag och sambon på föräldragrupp. Jag har hela tiden trott att det det bara erbjöds ett tillfälle för detta i hela landstinget, eller åtminstone kommunen. Döm då av min förvåning när jag då fick höra att det är så på just den MVC jag går bara. Andra MVC erbjuder tydligen flera, något kortare, tillfällen. Att det kan skilja så inom en och samma kommun! Tydligen erbjuder de även profylax-kurser på andra MVC, på vår hade vi en fem minuters genomgång utav det bara.

Ja, åtminstone blev det väl en del information på en och samma gång, var trots allt nästan tre timmar det höll på. Det visades förlossningsfilm (jag kunde självklart inte se på hela), en film om första tiden efter bebisen kommit, och så pratades det lite om förlossning, BVC och dylikt. Tydligen erbjuder de inte heller några föräldra/barn-grupper på min vårdcentral heller, utan man hänvisas till kyrkans öppna förskola. Mycket märkligt. Tänk på de av oss som inte bott i den här stan särskilt länge och inte har någon att umgås med. Hur ska vi lära känna folk? I och med att jag jobbade på krogen innan jag blev sjukskriven, så kunde jag inte direkt lära känna folk via jobbet. Och nu? Nu sitter jag ju bara hemma större delen utav dagarna. Suck.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0