Fixat och donat för bebis

Så! Nu har jag äntligen lyckats vara duktig och plockat in alla bebisens kläder i en liten byrå. Sorterat dem efter dels vad det är för plagg, dels vad det är för storlek. Vi har försökt vara smarta och köpt det mesta någon storlek större, då bebisar växer snabbt och vi inte är rika. Dock upptäckte jag nu ett problem med det... Bebisen har inte en enda tröja i strl. 50-56. Känns lyckat. Tur att jag märkte det nu åtminstone, så har jag lite tid på mig att åtgärda det.

Det vi har till skötbordet är också ordnat nu. Skötunderlägget ligger på plats och jag har lagt de plastade frottébitarna på. Återigen upptäckte jag ett problem... Vi har förmodligen för få, plus att ingen bit är tillräckligt stor för sängen. Fick dessa utav min mamma, så undrar vad hon gjort utav de hon hade i syrrans säng när hon var liten? Kanske också värt att kolla upp och köpa mer. Var man nu hittar det..? Sen behövs ju alla småsaker till skötbord&bad... Oljor, crémer, blöjor m.m.

Igår plockade vi upp lite saker från källarförrådet till bebisen med. Även där upptäcktes mer som behöver köpas nytt. T.ex. babysittern. Mamma kommer förmodligen bli jätteledsen att vi inte använder den, men den var faktiskt rätt smutsig och äcklig. Inte heller kom vi på hur man skulle sätta ihop den ordentligt.

Tur man ska till Ullared snart!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0