Elmia

Idag har jag kikat på kossor. Söta kossor och bajsiga kossor. Små kalvar och enorma tjurar. 1,5 ton, vad sägs om det liksom? Ingenting man vill råka hamna under direkt...

Det har varit/är lantbruksmässa på Elmia. De hade även några vallhundar, ankor, nån häst och en massa får. Stackars får. Varför det var synd om dem? De hade fårklippningstävling och flera av fåren hade efter det fått sår runtom på kroppen. Blödde. De små liven. Ska de verkligen behöva ha det så? :(

De hade även någon form av närproducerat-mässa samtidigt. Sålde lite korv, ost etc. Jag köpte smörkolafudge. Mums! Bland den godaste sådana jag nånsin ätit! Dock väääldigt dyr. Fyra hekto för 100:-...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0