Dagens fundering

Vad märkligt egentligen. När man skapar ett liv, knyts en massa nya släktband som man själv inte riktigt är en del utav. Man själv är inte släkt med samma personer. Kanske ingift, men inte via blodsband. Det nya livet däremot, har blodsband till sådana du aldrig kommer att ha det till. Det är en del utav dig, men samtidigt en del utav någon annan. Någon annan, som har föräldrar, mor-och farföräldrar, syskon...

Jag har aldrig tänkt på det på det viset förut. Livet i min mage blir släkt med personer jag knappt känner ens. Det är mitt barn, men en ny del utav någon annans familjehistoria på samma gång.
Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0