Bebisen verkar inte veta vägen

Jag börjar tro att bebisen vill komma ut. Inte som den ska, den s.k. naturliga vägen, utan rätt igenom magen. Nästan mitt på den högsta punkten, närmare en decimeter ovanför naveln. DÄR verkar den vilja komma ut. Ingen annanstans. Dock har jag inte någon dragkedja där. Inget hål, kardborreband eller dylikt. Jag har inte en aning om hur den har planerat sin flykt egentligen, men det där kommer inte att fungera. Försöker säga det till den, men den verkar inte riktigt förstå det.

Är bebisar verkligen så här galna i det här stadiet utav graviditeten? Trycker, pressar, verkar försöka kämpa sig rätt ut? Vrider och vänder på sig? Tja, det är ju skönt att känna att den lever, men emellanåt får den gärna vara snäppet lugnare. Har hört att den blir det då den fixerat sig, men den här krabaten verkar inte vilja göra något sådant. Nåja, enligt barnmorskan behöver den inte göra det före vecka 36, så vi får väl se om den gjort det i nästa vecka då. Första barnet, har läst på nätet att de brukar fixera sig tidigare, men man ska väl inte tro på allt man läser då..!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0