Ullared

Ge-kås i Ullared är i princip ett perfekt ställe för att köpa nästan allt till en bebis. De har det mesta, alltifrån vagnar och sängar till salvor och krämer. Jag åkte dit med en utav mina systrar, sambon, hans mamma och hans mormor. Sambon övningskörde hela vägen dit och hem. Dagen började dock inte riktigt bra, utan bland det första jag gjorde efter att ha gått ut för att vänta på bile, var att kräkas i buskarna. Vad jag kräktes! Magen var tom på mat och blev tom även på vätska... Fy.

I alla fall. I bilen åt och drack jag lite och mådde sedan lite bättre. Lite illamående till och från, men det får man tåla ibland. Det sista till bebben skulle ju inhandlas! Så, i trängsel bland tanter och tonåringar (självklart höstlov) gick vi omkring med våra kundvagnar i det stora varuhuset. Hade en lista med saker vi behövde, och kom även på lite till väl där. Inte mycket man unnade sig själv... Jag fick en tjockis-mysdress (funkar ju att använda när bebisen är ute också), ett par ansiktsmasker och smink. Köpte en julklapp till en syster och födelsedagspresent till en annan.

Bebisen däremot... Ojojoj! Babygym, babysitter, lammullspläd, regnskydd till vagnen, påslakanset, lakan, lite mer kläder (tröjor, strumpor, vantar och en pyjamas), manikyrset för små, nappflaska, hakklapp, hårborste, salvor o.dyl. till rumpan, tvättservetter, en söt kanin till vagnen (som blivande moster köpte) och lite annat smått & gott. Blivande mamma fick lite nödvändigheter från babyavdelningen även jag; bröstpump, amningsinlägg, bröstvårtekräm... Samt lite underkläder som behövs efter förlossningen. Har hört att det inte riktigt funkar med stringtrosor, haha!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0