Systemkamera!

Helt otroligt! Jag har fått en digital systemkamera som (extremt) tidig julklapp av sambon! Han är galen... Eller bara smart, som min syster uttryckte det. Han räknade med att jag inte skulle bli lika sur då, när han köpte en ny, dyr dator. Inte lika lätt att vara skitsur när man själv får en dyr kamera.

Jag ska fota bebis en massa sen, och försöka ta upp mitt intresse för fotografering överhuvudtaget igen. Förr ville jag bli fotograf. Kan ju vara trevligt att ha en hobby numera. Och filma kan man också med den - i HD.

Dock är det något jag inte förstått med den... När man har den på det helautomatiska läget, med autofokus (det som ska vara det lättaste, nybörjarläge kanske vi ska kala det?) så händer det rätt ofta att den inte tar något kort när man försöker. Den justerar bara skärpan fram och tillbaks, utan att sedan göra något mer. Någon som vet vad det beror på? Kameran är en sprillans ny Canon EOS 600D.



Kommentarer
Anonym

du får ju hålla inne knappen tills den tar kortet eller trycka en gång får inställningar och sen en till gång för att ta kortet... eller lära dig hur man ställer in iso och slutartid så att det blir bättre bilder :D

2011-11-13 @ 21:35:48
MissMi

Hehe, jag håller faktiskt inne knappen helt ;)Har även testat att börja med den halvvägs för att sedan trycka in den helt. Dock verkar det enbart vara det helautomatiska läget som är lite knasigt...

2011-11-14 @ 12:31:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0