"Studiebesök" imorgon

Försöker ladda lite mentalt inför morgondagen. Inför något vi kan kalla för ett studiebesök. På förlossningen.
Normalt erbjuds inte besök på förlossningen här i stan, men det är min Aurora-barnmorska som ordnat det. Hon håller inte bara i samtal, utan jobbar även på förlossningen. Morgondagens besök ska vara ett sätt att lugna ner mig lite, att vara mer förberedd på vad som kommer hända. Inte för att man i slutändan lär vara särskilt förberedd ändå, men kanske är man lite lugnare av att se hur saker går till där.

Så, det är meningen att jag och sambon ska dit och plinga på imon. Bli visade först ett undersökningsrum, samt få reda på hur undersökningen går till. Sedan få se ett förlossningsrum där jag ska få testa sängen och lustgasen. Hon sa t.o.m att sambon ska få testa lustgasen, då hon är rätt säker på att de blivande fäderna ändå nallar på den när ingen personal är på rummet under den riktiga förlossningen.

Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig? Jag ogillar sjukhus, skarpt, och är därför glad att sambon fått ledigt från jobbet för att följa med. Annars hade jag nog struntat i det. Dock kan man ju inte direkt strunta i det sen när förlossningen är igång, det lär kännas. Hjälp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0