Stoooooooorstädning

Vi har varit helt grymma! Som vi har städat och stått i, allt för att ha så lite som möjligt att behöva göra sista tiden innan bebisen bestämmer sig för att kika ut. Det vi har kvar inför dess ankomst är väl att inhandla lite blöjor samt att packa BB-väskan. Den lär väl dock gå snabbt att ordna, så känns inte som det är någon större brådska.

Jag gjorde en ordentlig lista över vad som skulle avklaras under lördagen. Tio punkter blev det, enbart sådant som skulle ordnas hemma. Hela listan blev, efter en del om och men, avklarad. Vi plockade undan papper o.dyl. och slängde kartonger & annat skräp. Skurade badrums-och kökskakel. Ställde upp saker på vinden och ner i källaren. Rengjorde alla speglar och torkade av alla plana ytor (bord osv). Dammsög och skurade golv. Rengjort köksluckorna. Hann också med en sväng till Willys och även att laga mat. Grymt jobbat!

Så numera är allt till bebben uppackat, dess säng är bäddad och skötbordet fixat, OCH vi har rengjort det mesta i hemmet. Klart man lär behöva dammsuga och skura golven fler gånger, men förhoppningsvis blir inte reste lika stökigt och smutsigt igen :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0