Inför julen-mys&bak

Igår hade vi en riktig bakdag! Eller åtminstone en halv... Mellan ca klockan tolv och fem, bakade vi inte mindre än fyra olika recept! Till en början jag, min mamma och en syster. Cirka en timme senare kom en till syster och hjälpte till med att baka ut första receptet; lussebullarna. Gula och goda, gjorda i en balja då jag inte hade någon tillräckligt stor bunke. Dock glömde jag fota under baket som jag hade tänkt, då sambon "gömt" min kamera i mitt nattduksbord. Så... Tog ett par foton idag, inte lika roligt, men det får duga!

Fudgen är inte uppskuren ännu, eftersom den inte stelnat ordentligt. Slängde in den i frysen nyss för att det förhoppningsvis ska bli något lättare att skära den i bitar om nån timme eller så.

Annars var det mys, stress och en aning slitsamt. Min tjocka mage och jag var sååå slut på kvällen, att vi nästan somnade på soffan. Satt dock upp, så det var väl det enda som häll mig vaken där. Vem trodde någonsin att jag skulle vara i säng klockan nio en lördagkväll?




Sex påsar sådana här blev det, 13 stycken i varje.



Sedan gjorde vi Mozartkulor samt kanelkola. Kolan är i folien :)



Detta föreställer vit chokladfudge, ännu ej uppskuren.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0