Byråkrati... Suck.

Jag förstår mig inte på alla blanketter och sådant man ska behöva fylla i nu. Dels är det sjukskrivningen som visserligen ligger på 75%, men som ändå helt gäller det jobb jag har. Det är det jobbet jag inte klarar av eftersom man inte får ta raster när det behövs, och därför ska jag inte jobba där. Läkaren tyckte jag skulle leta jobb de övriga 25 procenten helt enkelt. Finns det några sådana alternativ på blanketterna från Försäkringskassan?? Nej. Hur sjutton löser man det då? Lär förmodligen inte få något utav dem då. Trots det försöker sambon i alla fall hjälpa mig med att få ihop pappren så vi kan skicka in dem och se vad de säger.

Sen har vi föräldrapenningsblanketten. Den ska visst arbetsgivare fylla i, men dels har jag inte haft samma hela tiden, dels trodde jag att det var senast deklarerade inkomst som gällde. Nu måste jag istället jaga arbetsgivare i andra städer vilket gör att det blir ytterligare dröjsmål med att kunna skicka pappren till F-kassan. Tydligen är det de senaste tolv månaderna de räknar ut föräldrapenningen på, vilket går emot den information jag fått utav andra. Jahapp. Har skickat iväg ett mail till Proffice där jag jobbade till mitten utav januari, och ska då skicka iväg blanketten jag fått till Cherry där jag jobbat sedan i januari.

Jag vill inte! Avskyr och förstår mig inte på byråkrati :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0