Aurorasamtalet

Just ja. Dagens Aurorasamtal var mitt tredje. Känns som jag aldrig riktigt blir klar där, men bör väl bli det inom några veckor när bebben på något vis kommit ut. Finns väl ingen större anledning att fortsätta gå på sådana samtal när förlossningen är över, såvida man inte fortfarande är lika panikslagen och ska ploppa ut en till unge. Jag känner dock inte just nu att jag någonsin vill göra om det här. Får se om det känns likadant sen.

Började i alla fall komma in lite på förlossningen idag. Hur den ska vara. Inga onödiga stick t.ex, utan försöka undvika sådant så långt som möjligt. Klarar jag mig helt utan, vore det det ultimata. Dock är jag lite rädd för smärta... Så vi får se. Sen ska de nästan garanterat inte klippa. Såvida det inte blir i princip livsnödvändigt. Inga onödiga undersökningar. Ja, sen...

Ska på studiebesök på fölossningen på tisdag. Jag och sambon. Om det inte blir för fullt där då. Då ska vi kolla hur det ser ut, hur det går till osv. Göra en förlossningsplan. Känns både hopplöst skrämmande och spännande.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0