Vardaglig bröstkomik

Så sjukt vilka egentligen rätt så komiska situationer man hamnar i nu. Vi (våran lilla familj- jag, sambon och sonen) var på A6 en sväng idag. Tänkte kolla lite julklappar, köpa en bröstvårtskräm och någon ny liten body till lillfisen. Han hade bara två i storlek 50, för vi tänkte förut att det inte behövdes fler, men icke! De blir ju nedkladdade med diverse saker inifrån kroppen hela tiden. Spya, kiss eller bajs. Ja, köpte två stycken i alla fall, den ena med en elefant på och den andra... Hur söt som helst, en vit med texten "best present ever". För det är han, lillen. Bästa presenten någonsin.

Just ja, hamnade lite off topic. Efter ett tags vandrande, så kände jag hur det började kännas som ena bröstet skulle sprängas. Alltså, riktigt pulserade och tryckte i det. Dags att amma tänkte jag, och hade redan kikat ut att det fanns ett amningsrum på A6. Så dit gick vi, och jag försökte väcka lillen som sov så gott i sin vagn. Dock tog han sån tid på sig att bröstet började läcka. Då menar jag riktigt läckage. Började rinna och rinna, och sambo försökte hjälpa mig att torka. Han tog tag lite i bröstet och ojsan! Det sprutade tvärs över ansiktet på lillen! Rätt ut, verkligt sprut. Trodde inte att det där kunde hända. Läcka som droppar; visst, men spruta rätt ut bara för att man tar lite på bröstet? Vi kunde inte låta bli att börja skratta. You had to be there.
Fick mjölka mig själv över handfatet en stund istället, medan sambon bytte blöja på lillen som istället för att vilja äta, bajsade. Ojojoj, vi kunde verkligen inte sluta skratta på en stund!

Till slut lyckades jag dock mata honom, köpa ett par vinterskor till mig, och ta en promenad til Ryhov där sambon bl.a. hämtade ut lite mediciner till sig själv. En lustig dag idag. Så roligt en liten gör livet egentligen :)


Kommentarer
Sepideh

Hahaha, fan va roligt.... Men det där med amma är inte kul måste jag säga, been there done that:)

2011-12-22 @ 00:18:55
URL: http://chicmamascloset.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0