Svullen och uppdragbar downstairs?

Lite får man ju faktiskt lov att skoja till det om sitt underliv. Speciellt när det gjort så ont dels under förlossningen (skojar du eller?!) samt ett tag efteråt. Än så länge ömmar det fortfarande, men det blir bättre och bättre dag för dag. Efter att i förrgår börjat torka så smått med våtservetter efter att tidigare ha duschat efter varje toabesök, vågade jag mig igår på att försiktigt kika hur det ser ut. Funderade över vad det var som emellanåt kliar och gör lite ont och tyckte det var på tiden. Kan ju inte direkt gå och bli rädd för mig själv downstairs.
Ja, bland det första jag ser (efter allt j-a hår som tagit över där nere) är ett snöre som sticker ut lite grann. Seg i kolan som jag är, fattar jag först inte vad sjutton det är. Börjar dra lite försiktigt i det och upptäcker att det sitter fast i blygdläppen! Sytråd. Eller vad det nu heter. Jag blev ju sydd efter förlossningen.
Har då skämtat om att jag har uppdragbar fitta efteråt. Vad är annars snöret till för? ;) På något sätt måste jag vl så småningom komma igång där nere med, haha!

Jag tror även att svullnaden nedtill blivit lite bättre. Allt har känts nåt halvt enormt där nere när man försökt torka sig eller dylikt. Blygdläpparna, mellangården, klitoris. Okej, det kanske inte är så konstigt då det ändå tänjts ut och fått jobba på, men klitoris??? Varför är den svullen? Är ju nästan riktigt skönt att torka sig lite extra just därpå. Ömt, men skönt. Är det normalt eller? Ytterligare skumma saker man upplever efter en förlossning, uppenbarligen... Någon borde skriva en bok om allt det där ingen annan berättar för en.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0