Första BVC-besöket

Igår var det dags för första besöket på BVC. Jag trodde att vi skulle hamna på Rosenlunds BVC eftersom jag gått på MVC där, men så fungerade det tydligen inte. Hamnade på Öxnehaga istället, ett ställe jag aldrig tidigare varit på. Tur att sambon har sina tio pappadagar just nu och kunde följa med, annars hade jag aldrig hittat!

Besöket bestod mestadels utav information av hur det fungerar och sådär, plus att de vägde lillskrutten. Redan uppe i sin födelsevikt igen (ja, i princip) - 4045gram, mot 4055 vid födseln. Han äter som en häst! 300 grams viktuppgång på fyra dagar, det är inte dåligt! Fortsätter han sådär kommer han bli en riktig liten tjockis ;) Under tiden han var avklädd på deras skötbord, hann han dessutom kissa hela tre gånger! Gud, det är lite komiskt ändå. Jag blev helt handfallen och mest stirrade och undrade vad fan som pågick, och sambon fick hjälpa till att torka upp. Jag är lite väck i huvudet om dagarna för tillfället, är väl all denna amning och bristen på sömn.

Passade även på att fråga om vi fick lov att göra något mer mot hans torra hud på speciellt händer och fötter. Tycker så synd om honom för det ser ju ut att göra ont. BVC-sköterskan sa då att det var okej at smörja in med MiniDerm, och snacka om att jag blev lättad över att vi fick göra något! På BB sa de att det var bad en-två ggr/vecka med barnolja som gällde, och inget mer. Nu ska vi få lillens hud len och fin hoppas jag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0