Dagens BM

~*~
SF-mått: 37cm
Bebbens hjärtljud: ca142/min
Blodtryck: 100/60
V. 39+3
~*~



Nu är det inte många dagar kvar till BF! Dessutom verkar det som lillfisen äntligen fattat vart den ska, och börjat fixera sig :) Enligt barnmorskan var den nästan helt fixerad, lite ruckbar om hon tog i. Dock verkade den bli mer och mer ruckbar ju mer hon höll på, så hon slutade rätt snabbt. Nu vill vi ju att den ska ligga rätt och bestämma sig för att komma ut. Bara tre dagar kvar ju, och jag vill helst slippa gå över tiden eller oroa mig för att den inte ska lyckas ta sig ut rätt. Har en tid hos barnmorskan nästa fredag igen, OM den nu inte vill komma ut ändå, men förhoppningsvis slipper jag gå dit. Hon hoppas slippa se mig, för min skull ;)


Efter att ha sett veckans Uppdrag Granskning oroade jag mig lite extra för att spricka, men även där lugnades jag lite utav min härliga barnmorska. Jönköpings län är tydligen ett utav de två bästa i landet på att förhindra de där sfinkterrupturerna (tror jag det hette) då de oftast använder det där perinealskyddet det pratades om. Plus att de ytterst sällan brukar behöva klippa en heller. Så nu är det bara att hålla tummarna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0