BVC hembesök

Glömde totalt bort att vi hade besök från BVC igår. Tydligen något de gör, kommer hem till en och pratar lite. Har fortfarande inte förstått varför, och glömde bort att fråga. Lilla jag är i princip konstant en aning väck i huvudet. Seg liksom. Beror väl på att sömnen inte är alltför sammanhängande numera...

Ja, jag var inte med så mycket under besöket, dels för att lillen skulle ammas, dels för att han kissade ner hela sig själv. Ungefär. Jag skulle byta bajsblöja på honom och ovanligt nog kissade han på skötbädden. Hamnade typ överallt där, inklusive att jag tror han kissade lite i ögat på sig själv. Är inte helt säker, men han blev blöt i ansiktet. Så det var bara till att torka, och torka, och torka lite till. Precis när jag skulle klä på honom säger sköterskan att vi ska väga honom, så lyckligtvis behövde jag enbart ta av blöjan igen. 4148gram är han uppe i nu. Äter och växer gör han, äter som en häst och växer så det knakar :)

Fick lite broschyrer om amning, mat, rökning (tydligen började sambon röka IGEN häromdagen, vilket jag inte vill att han ska göra, då det ökar riskerna för bl.a. plötslig spädbarnsdöd, astma och allergier) etc. Fick även en riktigt fånig bok med sånger om olika träd. CD inkluderad så man kan lära sig melodierna. Något nyskrivet som de visst ger till alla nyfödda i länet. Vad hände med den gamla hederliga Barnkammarboken eller vad den nu hette som man själv hade som liten? Jag vill inte ha massa rimmande sånger om träd. Jag vill ha visor och ramsor som funnits med sedan man själv var liten, klassiker. Träd...





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0