BF+5 - värkar hela natten

Ja, usch, inatt har det återigen varit extremt dåligt med sömn. Har haft värkar med cirka 10-15 minuters mellanrum hela natten, tills jag slutligen gav upp sovförsöken och gick upp istället. Visserligen var det runt 11 i förmiddags, men jag har nog inte sovit mer än totalt 2-3 timmar. Det har gjort så ont och jag har försökt massera runt korsryggen till så mycket som möjligt. Dock lättare när någon annan gör det, men någon annan låg och sov & snarkade som sjutton bredvid mig. Underlättade inte direkt för mig.. Ja, jag är gnällig, men vad blir man inte när man inte lyckats sova en hel natt på flera veckor?

Dessutom är jag ganska säker nu på att det måste varit vatten som kom igår. Samma sak hände nämligen inatt, fast lite mer. Varje gång jag gick upp för att gå på toaletten hann det rinna ur en skvätt innan jag kissade. Inte ur urinröret då alltså, utan där bebisen ska ut. Tror definitivt inte på att det kan vara flytningar i alla fall, hur ofta är sådana helt genomskinliga, luktfria och rinner som vatten? Dock tänker jag ju inte dra in till förlossningen för att göra en undersökning igen, kommer vägra gå dit så länge jag kan hålla ut och absolut inte behöver.

Just nu verkar det i alla fall väldigt lugnt. Efter jag gått upp har värkarna gått över. Bebisen har vänt sig, så den har knäna utåt istället för rumpan. Den brukar dock vanligtvis vända tillbaka rumpan ut så småningom, så oroar mig inte alltför mycket för det för tillfället. Men den får ju gärna bestämma sig för att komma ut på riktigt istället för att bara luras ;)



Kommentarer
Josefin

Blev jätteglad när jag hittade din blogg och läste din beskrivning och insåg att det är andra än jag som inte går i ett ständigt gravid-lyckorus =) Hoppas bebben kommer ut snart. Vilken liten lurifax :)

2011-12-11 @ 12:57:42
URL: http://blivandemamma.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0