BF+1 och familjerätten

Nehe, det blev ingen bebis igår. Som det ser ut och känns just nu, så lär det inte bli nån bebis idag heller. Här blir minsann inga barn gjorda! Eller jo, den är ju färdigjäst & bakt, men vägrar komma ut ur ugnen. Tur att sådana där bullar man äter inte är likadana, för vem vill äta brända bullar? Off topic...
Meeeeeeen. Inga värkar so far idag heller. Lite sammandragningar, men det är allt. Och självklart en busig bebis som sparkas & har sig emellanåt. Än så länge dock lite lugnare än de senaste dagarna i övrigt.

Så idag var jag och sambon på familjerätten i alla fall. Sådant man måste ordna om man inte är gifta, tydligen. Han måste "erkänna" sitt faderskap och skriva på papper om det. Även jag måste godkänna att han erkänner. Hade vi varit gifta hade han automatiskt registrerats som pappa till barnet. Dock fanns det faktiskt ett alternativ på den blanketten, att maken godkänner den som skrivit under faderskap. Otrohetsaffärer? Snabba giftermål efter man gjort slut och redan är gravid? Tyckte det lät lite lustigt... Förhoppningsvis inte alltför vanligt.
Förutom att godkänna faderskapet, fick vi skriva under en annan blankett om gemensam vårdnad. Precis som att sambon kommer att ha lika mycket att säga till om som mig ändå..? ;) I slutändan brukar det vara mödrarna som har sista ordet, även om han självklart får yttra sig om sina åsikter :)

Mödrarna... Mammorna. Jag ska bli mamma på riktigt! Hjälp! Hur kommer det gå? Är det därför bebis inte vågar sig ut?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0