BF idag

Ja, efter många om och men bestämdes dagens datum till bebisens BF. Först bestämdes det till en månad före dagens datum, då det skulle varit det enligt senaste mens osv. Dock visade det sig att mensen hoppat över exakt en månad i slutändan... Dock sades det även 12/5 innan ett ultraljud i vecka 12, utav någon anledning. På det ultraljudet bestämdes det till 5/12. Ultraljudet i vecka 19 sa egentligen 4/12, men barnmorskan som utförde det sa att, eftersom första barnet alltid är sent, så säger vi ändå 5/12.

I alla fall. Som det till sist sades, så är det bebisens BF idag. Jag har hela tiden hoppats jag skulle slippa gå tiden ut, men icke. Inte en enda värk eller någonting idag. Någon liten sammandragning kanske, men inget som direkt känts. Det som däremot känns, är bebisens hicka och dess vilda rörelser. Den är fortfarande galen.

Jag vill bara ha ut den vid det här laget, kroppen är tung och jag har ont nästan överallt hela tiden. Kan inte böja mig framåt för att ta upp något från golvet, raka benen eller torka mig ordentligt efter en dusch. Andningen är ytterst ansträngd, ibland får jag knappt något syre alls. Efter alla krmpor jag haft, har jag avskytt att vara gravid större delen utav tiden. Mina fingertoppar är t.o.m konstant avdomnade ju!
Så, jag försöker och försöker övertala ungen att komma ut, men den vägrar. Sambon tycker den kan vänta lite till, men det är ju inte HAN som behöver gå omkring med den i magen! Hur sjutton ska jag lyckas få den att komma ut?! Blir så trött på att höra att "det är bebisen som bestämmer när den vill ut". Jag vill ha ut den, NU!

Upptäckte dessutom idag att jag nu fått nån bristning runt naveln. Lite mer vid sidan under magen. De kommer uppenbarligen fler för varje dag nu, från att jag inte haft en enda för ca en månad sedan. Ytterligare en anledning till att jag vill ha ut ungen, bristningarna får mig att må psykiskt dåligt. Får mig att undra hur de kommer att få mig att känna för bebisen. Kommer jag lägga skuld på den, eller enbart på sambon? (ja, han får höra en del skit för att det var han som gjorde mig gravid, haha!)

Kom ut bebis! Åtminstone jag vill veta vem du är...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0