Bebisbajs

Uj, hade aldrig trott att så mycket kunde komma ur en sån liten kropp! Tänk vad nya saker man får lära sig när man får barn. Om bajs, bröst, underliv... Och mycket mer lär dyka upp!

Ta imorses t.ex. Liten hade somnat bredvid mig i sängen och när vi vaknat igen, och jag ammat honom en liten stund, upptäckte jag att han bajsat ner sig och lakanet. På sambons sida visserligen, men ändå. Han säger ju inte till att han bajsat, bara ligger kvar tyst och vill ha tutte. Trodde alla bebisar skrek när de bajsat ner sig? Tja, det blev ju bara till att slänga hans kläder ocg våra lakan i tvätten. Ytterligare en body hamnade i tvätten nu ikväll när han repriserat det hela en aning. Inte i sängen denna gång dock :)

Bröst sen... Jag visste inte att de skulle bli såhär ömma! Lillen suger bra och får i sig det han behöver, men lite för hårt ter det sig som. Mina bröst är så ömma att jag springer runt i lägenheten och låter dem dingla fritt framme. Undrar vad grannarna tänker om de ser en? Försöker vila dem lite nu och testade (tyvärr) napp nu under kvällen. Känns lite som att ge upp, men brösten behöver verkligen vila. Ska amma om en stund igen, men emellanåt verkar han bara vilja suga för att suga. Inte för att han är hungrig. Dock vill jag ju göra allt bra för honom, en sån lite plutt behöver det!

Underlivet är ju definitivt ytterligare ett ställe där man har ont just nu. Nog för att man förstått att man kommer ha ont, men hade ändå inte förstått. Istället för att torka sig efter kissbesök på toaleten, så blir det till att spola av sig i duschen. Så ont gör det. Och jag sprack ändå bara lite invändigt och fick sy några stygn. Dessutom känns det emellanåt som (ursäkta uttrycket, håll för känsliga öron) som man blivit knullad i röven femtielva gånger om, trots att den är sprickfri. Tycker synd om de som spricker mer, känner definitivt med dem. Att man inte får höra mer om sådant här under graviditeten, för man blir lite orolig. Varje gång jag står upp och skrattar eller hostar känns det som jag ska spricka. Tydligen kommer jag inte göra det, det är normalt att känna så bara. Känns lite pinsamt att fråga om också. Ännu pinsammare är det faktum att jag råkade kissa ner mig en aning tidigare ikväll. Utan att själv knappt fatta det. Så var det med känseln för tillfället, haha!

Jaja, nu ska jag sluta klaga! Samtliga problem kommer att gå över, jag vet det. Just nu känns det bara lite lätt jävligt. Tur att man fått något så fint för mödan :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0