Bajstips för vuxna

Okej, rubriken låter helt sjuk. Så får det vara, för jag tänkte faktiskt tipsa om en lite underlättande grej.

Har hört att de flesta blir väldigt hårda i magen efter förlossningen, och så även jag. Nu hör hård mage till vanligheterna för mig, men det känns jobbigare för tillfället eftersom det trycker på utan att riktigt vilja komma ut. Så, för att få bättre tryck, ka man testa att nästintill stå upp ovanför toastolen. Lite hukad, man vill ju pricka rätt också, men gravitationen fungerar bättre i mer stående läge, och det gör inte lika ont i underlivet att pressa! Tack vare det (och kanske även det faktum att jag kör upp duschstrålen i rumpan efter varje toabesök, haha! Allvarligt alltså, jag gör det) har jag nu lyckats bajsa fyra dagar i sträck. Jag är fortfarande rejält hård, men det kommer ut en del i alla fall :)

Ja, ville bara säga det, ifall nu någon annan har samma problem och desperat vill testa något de inte tänkt på...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0