Dagens BVC

~*~
Vikt: 8810 gram
Längd: 72,2 cm
Huvudomfång: 46 cm
~*~
 

Tydligen följer lillen sin kurva som han ska, men jag tycker det känns som han vuxit väldigt lite.. Endast 2,2 cm sedan senast; vilket är nästan två månader sedan. Jag trodde att han skulle vara runt 75-76 cm vid det här laget i alla fall, men icke då. Dock lugnande att han ligger på sin egen kurva, så det inte är något konstigt.
 
Sköterskan pratade annars en del om barnsäkekerhet, vad man bör tänka på etc. Det mesta har vi redan fixat, såsom kontaktuttagsskydd, det finns sele i vagnen, runda kantskydd på vardagsrumsbordet, ingen som dricker heta drycker m.m. Lillens pappa har dock tyvärr ännu inte riktigt fått tummen ur röven och skruvat fast skåps/låd"lås" som jag köpte i april/maj nån gång. Han har inte orkat, och jag är inget vidare på det här med att borra hål (eller hur man nu sätter fast dem med skruvarna - vi har för övrigt ingen borr heller). Antar att jag får börja tjata ännu mer, för lillen har börjat lista ut lite hur man öppnar sådant som skåpsluckor...
 
Annars kröp lillen omkring som sjutton inne på sköterskans rum, skulle pilla på allt, försökte öppna henneslådor, rev ut massa leksaker ur en låda, klättra på hyllor och dra ner saker.. Han är en riktig buse den där, och man hänger inte alltid med i svängarna på allt han gör, han är bra snabb!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MissMi

Här får du följa mig och min lille skrutt i vardagen, och det blir allt från mysiga bilder till inlägg där jag kanke klagar lite för mycket. Dock har klagandet avtagit efter skruttens födsel :)

RSS 2.0